W pierwszej edycji konkursu otrzymaliśmy 104 zgłoszenia, odnoszące się do 32 dworców. Po weryfikacji kryteriów określonych w regulaminie oraz wstępnej ocenie potencjału poszczególnych obiektów wybraliśmy 21 dworców, które odwiedzili nasi audytorzy. Oceniani m.in. wielkość i zagospodarowanie, wykorzystanie i jakość przestrzeni publicznej, funkcjonalność, przejrzystość i logikę rozplanowania poszczególnych stref, udogodnienia dla osób o ograniczonej mobilności, walory architektoniczne, innowacje i wykorzystanie technologii przyjaznych środowisku, czystość holu dworcowego, stref oczekiwania, toalet, dojść na perony i peronów, profesjonalizm osób sprzątających, obsługę podróżnych w kasach i punktach informacyjnych, dostępne kanały dystrybucji biletów, czas oczekiwania i dostępność biletów na zatrzymujące się pociągi, wygodę i dostępność ciągów komunikacyjnych, oświetlenie i ogrzewanie, zgodność peronów i taboru, integrację z miastem i różnymi środkami transportu, ilość miejsc siedzących, oraz usługi dostępne na dworcu.

Na podstawie szczegółowej oceny i dokumentacji fotograficznej wybranych zostało 10 finalistów naszego konkursu. Który z nich zostanie ostatecznie zwycięzcą zależy od decyzji jury.

Równolegle wybierzemy będziemy również zwycięzcę nagrody publiczności. Poniżej publikujemy zdjęcia finałowej dziesiątki i zachęcamy wszystkich do głosowania!

Dworzec „Bydgoszcz Główna”
Dworzec „Wągrowiec”
Dworzec „Toruń Główny”
Dworzec „Katowice”
Dworzec „Tarnów”
Dworzec „Gdynia Główna”
Dworzec „Wrocław Główny”
Dworzec „Warszawa Centralna”
Dworzec „Kartuzy”
Dworzec „Bielsko Biała”